ضمانت اصالت کالا
پنج روز ضمانت بازگشت محصول
ارسال رایگان خریدهای بالای یک میلیون تومان

بوت و فیکس

نمایش 1–16 از 67 نتیجه
تعداد نمایش
  • 2
  • 3
  • 4

بوت و فیکس اسکی و آلپاین، مهم‌ترین تکیه‌گاه‌ها

ورزشکارانی که روی چوب‌های اسکی در دامنه‌های برفی کوهستان‌ها حرکت می‌کنند، دو تکیه‌گاه مهم برای حفظ تعادل خود دارند که بوت و فیکس اسکی و آلپاین هستند. جای شکی بدون این تجهیزات لحظه‌ای ایستادن روی چوب‌های اسکی و آلپاین امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین دلیل اگر قصد دارید که به چنین ورزش‌های زمستانی ورود پیدا کنید، در ابتدا باید به فکر خرید یک بوت و فیکس مناسب خود باشید. البته که برای اینکار باید دقت زیادی به خرج دهید؛ زیرا فیکس‌ها و بوت‌ها ضامن سلامتی و ایمنی شما هستند.

معرفی کوتاه بوت و فیکس ورزش‌های زمستانی اسکی و آلپاین

اگر بخواهید بوت و فیکس را در ورزش‌های اسکی و آلپاین بشناسید، کافیست اندکی به اسم این تجهیزات دقت کنید. در واقع بوت‌ها از نظر عملکرد شبیه به کفش‌های زمستانی معمولی هستند، اما طراحی آن‌ها برای ورزش‌های اسکی و آلپاین بهینه شده است. برای مثال طراحی در قسمت کف، ساق و بندها کاملا متفاوت خواهد بود.

فیکس‌ها (Fix) نیز با اسم خود کاربردشان را تمام و کمال معرفی می‌کنند. فیکس‌ها از سمتی روی چوب اسکی و آلپاین نصب می‌شوند. از سمت دیگر هم به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بتواند بوت‌های مخصوص این ورزش‌های زمستانی را میزبانی کنند و محکم روی برد نگاه دارند.

یک بوت اسکی و آلپاین خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

قطعا می‌دانید که در ورزش‌های اسکی و آلپاین پاها وظیفه هدایت بردها  را دارند. به همین دلیل کلیه تجهیزاتی که به آن‌ها مربوط هستند، باید با بیشترین دقت ممکن انتخاب شوند. البته که انتخاب بوت و فیکس اسکی و آلپاین کار چندان سختی نیست، بلکه نیاز به رعایت چند نکته بسیار ساده دارد.

کیفیت ساخت و اصالت

اولین نکته‌ای که باید برای خرید بوت اسکی و آلپاین خود در نظر بگیرید، توجه به کیفیت ساخت و اصالت محصول نیست. مهم نیست که چقدر برای خرید این تجهیزات هزینه می‌کنید؛ چون انتخاب کالای نامرغوب می‌تواند سلامت و ایمنی شما را در خطرات جدی قرار دهد. به همین دلیل باید بوت و فیکس اسکی و آلپاین خود را از نظر کیفیت ساخت و اصالت مورد بررسی دقیق قرار دهید.

مطابقت با سایز پای ورزشکار

انتخاب بوت اسکی و آلپاین که برای سایز پا ورزشکار مناسب نیست، بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌توان در خرید این تجهیزات مهم انجام دهید. به همین دلیل باید بوت با سایز ایده‌آل خود را خریداری کنید تا در آینده به مشکل خاصی برخورد نکنید. همچنین نیازی به خرید بوت‌های بزرگ‌تر برای پوشیدن جوراب‌های ضخیم ندارید؛ زیرا بوت‌های جدید با جوراب‌های نازک نیز قابل استفاده هستند.

انعطاف یا فلکس بالا

به طور کلی بوت‌های مخصوص اسکی و آلپاین ساق نسبتا بلندی دارند. به همین دلیل ممکن است که بوت اندکی حرکت مچ پا را اندکی سخت‌تر کند. همچنین محدود شدن انعطاف مپ با حرکت ورزشکار را در پیچ‌های تند و مانورهای سریع مشکل خواهد کرد. برای اینکه با چنین مشکلی در ورزش‌های اسکی و آلپاین مواجه نشوید، باید بوت‌هایی را خریداری کنید که انعطاف‌پذیر هستند.

در هنگام خرید فیکس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

دیگر قسمت مهمی که در بوت و فیکس اسکی و آلپاین وجود دارد، توجه به نوع فیکس است. فیکس‌ها جزو تجهیزات محسوب می‌شوند که ایمنی ورزشکار را تعیین می‌کند؛ زیرا رها شدن پا از روی فیکس ممکن است که حوادث جبران‌ناپذیری را رقم بزند. به همین دلیل باید در خرید فیکس نکاتی را رعایت کنید تا به بیشترین حد ایمنی و لذت از ورزش‌های اسکی و آلپاین برسید.

نلغزیدن بوت در فیکس

بهتر است هنگامی که فیکس را روی برد سوار می‌کنید، بوت اسکی و آلپاین خود را نیز امتحان کنید. توجه داشته باشید که بوت باید به بهترین شکل ممکن و بدون کوچک‌ترین لغزشی در فیکس قرار بگیرد. همچنین باید در هنگام خرید فیکس به سازگاری آن با چوب اسکی و آلپاین خود دقت داشته باشید. برای مثال اگر چوب شما دارای استاندارد EST است، باید فیکس‌هایی را بخرید به با این استاندادر به درستی کار می‌کنند.

بندها و های بک (Highback)

فیکس‌ها معمولا از دو طریق بوت را روی بردهای آلپاین و اسکی محکم می‌کنند. در روش اول فیکس دو بند در قسمت پنجه و مچ دارد که نگهدارنده بوت خواهند بود. روش دوم هم شامل تکنولوژی جدید به نام های بک است که گیره در پشت ساق قرار می‌گیرد و فقط با فشار دادن پا بوت روی برد فیکس می‌شود. به همین دلیل باز و بست کردن فیکس اندکی ساده‌تر شده تا ورزشکار در زمان‌ کمتری خود را آماده کند.

‌استحکام کلی بندها و فیکسرها

متاسفانه برخی مدل‌های بوت و فیکس اسکی و آلپاین دارای مقاومت قابل قبولی در قسمت بندها نیستند. به همین دلیل با اندکی فشار فیکس باز شده و پای ورزشکار از چوب اسکی و آلپاین جدا می‌شود. پس باید در هنگام خرید مقاومت فیکسرها و بندها را بررسی کنید تا از چنین حوادثی در امان بمانید.

زیرسازی و جلوگیری از ضربات

جالب است بدانید که برخی فیکس‌های موجود در بازار دارای زیرسازی هستند که جلوی ضربات به پا را در هنگام پرش می‌گیرند. قطعا این قابلیت از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرده و به نوعی ایمنی ورزشکار را افزایش می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید فیکس محصولاتی را انتخاب کنید که این قابلیت مهم را در اختیارتان قرار می‌دهند.

نکته‌ای حیاتی در خرید بوت و فیکس اسکی و آلپاین

اگر اندکی در بازار به دنبال بوت و فیکس اسکی و آلپاین بگردید، محصولاتی را می‌بینید که از نظر قیمتی مشابه به کالاهای برند هستند، اما کیفیت ظاهری آن‌ها چنگی به دل نمی‌زند. در چنین شرایطی هرجا که هستید، باید از خریدتان منصرف شوید؛ زیرا در خطر کالاهای فیک قرار دارید. به همین دلیل نیز باید خرید این تجهیزات را از مراکز معتبر انجام دهید تا به کالاهای اصل با قیمت مناسب برسید.

گوریلازون، تجربه خریدی مطمئن و لذت‌بخش

دیگر نیازی نیست که برای خرید بوت و فیکس اسکی و آلپاین نگران اصالت کالا باشید؛ چون گوریلازون شما را تنها با چند کلیک به محصولات کاملا اصل و خوش قیمت بازار می‌رساند. همچنین اگر برای انتخاب بوت و فیکس خود اطمینان کافی را ندارید، از طریق واتساپ با گوریلازون تماس بگیرید.

آخرین بازدید های شما 5

دوچرخه سواری

    نیاز به کمک دارید؟
    ورود / عضویت
    یک کد تایید به شماره شما ارسال می شود.