سبد خرید

چقدر پروتئین بخوریم؟

چقدر پروتئین بخوریم؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]نیاز به پروتئین در یک فرد سالم و بالغ به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ٠/٨ گرم روزانه می باشد.

نیازهای پروتئینی در بدنسازان جوان و مبتدی که ۵ تا ۶ روز در هفته برای یک ساعت و سی دقیقه در روز ورزش میکنند ، به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ، ١/٢ تا ١/۵ گرم است و اگر این مقدار بیشتر از حد مجاز بدنی باشد فرد دچار مشکلاتی مثل دفع آب و مشکل کلیوی ، فشار خون به دلیل بالا رفتن کلسترول ، به وجود آمدن بیماری قلبی و عروقی ، اختلالات گوارشی و چرب شدن کبد میشود.

البته میزان پروتئین مصرفی برای ورزشکاران حرفه ای ١/٨ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ورزشکار تا ٢/٧ گرم نیز در در برخی موارد میرسد.

[/vc_column_text][woodmart_title align=”right” style=”simple” tag=”h2″ woodmart_css_id=”5e0c4ac037dac” title=”پروتئین چیست؟” title_width=”100″][vc_column_text text_larger=”no”]پروتئین مولکولی تشکیل شده از آمینو اسید است و وجود آن برای ادامه حیات تک تک اجزا بدن شما حیاتی می باشد. پروتئین در حفظ سلامت ناخن، مو، استخوان، خون، اعضا حیاتی بدن، پوست، ساخت و بازسازی ماهیچه ها نقش کلیدی ایفا می کند. اما پروتئین در زندگی افرادی که به دنبال تناسب اندام و بدنسازی هستند، نقشی دیگر نیز ایفا می کند، چرا که بدون حضور آن، تمرینات آن ها ناقص خواهد بود.

اینکه کدام فرآورده ها پروتئین بیشتری دارند ؟ برای تامین نیاز روزمره خود، چکار کنید میتونید مقاله ۳۰ گرم پروتئین یعنی چقدر؟ را مطالعه کنید

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به کمک دارید؟