مجله ورزشی گوریلازون

چقدر پروتئین بخوریم؟

چقدر پروتئین بخوریم؟

نیاز به پروتئین در یك فرد سالم و بالغ به ازای هر كیلوگرم از وزن بدن ٠/٨ گرم روزانه می باشد.

نیازهای پروتئینی در بدنسازان جوان و مبتدی كه ٥ تا ٦ روز در هفته برای یك ساعت و سی دقیقه در روز ورزش میكنند ، به ازای هر كیلوگرم از وزن بدن ، ١/٢ تا ١/٥ گرم است و اگر این مقدار بیشتر از حد مجاز بدنی باشد فرد دچار مشكلاتی مثل دفع آب و مشكل كلیوی ، فشار خون به دلیل بالا رفتن كلسترول ، به وجود آمدن بیماری قلبی و عروقی ، اختلالات گوارشی و چرب شدن كبد میشود.

البته میزان پروتئین مصرفی برای ورزشكاران حرفه ای ١/٨ گرم به ازای هر كیلوگرم از وزن بدن ورزشكار تا ٢/٧ گرم نیز در در برخی موارد میرسد.

پروتئین چیست؟

پروتئین مولکولی تشکیل شده از آمینو اسید است و وجود آن برای ادامه حیات تک تک اجزا بدن شما حیاتی می باشد. پروتئین در حفظ سلامت ناخن، مو، استخوان، خون، اعضا حیاتی بدن، پوست، ساخت و بازسازی ماهیچه ها نقش کلیدی ایفا می کند. اما پروتئین در زندگی افرادی که به دنبال تناسب اندام و بدنسازی هستند، نقشی دیگر نیز ایفا می کند، چرا که بدون حضور آن، تمرینات آن ها ناقص خواهد بود.

اینکه کدام فرآورده ها پروتئین بیشتری دارند ؟ برای تامین نیاز روزمره خود، چکار کنید میتونید مقاله 30 گرم پروتئین یعنی چقدر؟ را مطالعه کنید

 

مطلب مرتبط زیر را حتما بخوانید:
30 گرم پروتئین یعنی چقدر؟!

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *